Esős nap az Alacsony Tátrában

A pünkösdi szlovákiai utunk alkalmával a két nap Szlovák Paradicsom után volt szerencsénk egy napot az Alacsony Tátra nyugatabbi részén is eltölteni egy kis kirándulással. A terv a Gyömbér-Chopok gerinc meghódítása volt, ami az eső miatt sajnos nem jött össze, de így is sétáltunk egy nagyot, és kellemesen elfáradtunk a rögtönzött túra végére. Az esős, ködös felhős idő miatt nem láttuk értelmét felvonóval felmenni a Chopokra és a gerincen sétálgatni, mert úgyse láttunk volna semmit a tájból. Ezért kezdésként elsétáltunk a szállásunktól nem messze lévő Verbici tóhoz és innen indultunk tovább a Derese csúcsra vezető sárga jelzésű úton, majd a becsatlakozó piroson haladtunk tovább és  a kék jelzésen ereszkedtünk vissza a Deménvölgybe. Egész nap ködös volt az idő és igencsak lógott az eső lába, ezért elég misztikus hangulata volt az erdőnek. Rettenetesen élveztem a sétát a romantikusan kanyargó, fákkal és bokrokkal körülölelt, kövekkel kirakott ösvényeken, az egész olyan fantasy filmbe illő helyszín volt. Azon sem lepődtem volna meg, ha manók és koboldok bújnak ki egy nagy szikla tövéből, hogy üdvözöljenek a birodalmukban.

Kicsit sajnáltam, hogy nem jutottunk fel a csúcsra, de így is csodaszép túrában volt részünk, a csúcs meghódítása pedig egy másik alkalomra marad.

Nem tudok túl pontos számszaki adatokkal szolgálni, de hozzávetőlegesen következzenek a számok...

- a túra időtartama: kb 6,5 óra (könnyed tempóban nézelődéssel, pihenéssel)
- a túra hossza: kb 8-9 km
- szintemelkedés: kb 300 m

A túra útvonala:
A Verbicki tótól (Vrbické pleso) a sárga jelzésen indultunk felfelé, majd rákanyarodtunk balra a piros jelzésre és a becsatlakozó kék jelzésen ereszkedtünk vissza a völgybe.

Ti jártatok már a Gyömbéren vagy a Chopokon? :)