Csodálatos Bosznia I. rész

Idén nyáron először két hét szabit vettem ki egyben a nyaralásra, mert elég sok volt a meló az elmúlt időszakban, és úgy éreztem ennyi kijár a szervezetemnek a sok túlóra után. Az idei úticélunk Bosznia-Hecegovina és Montenegró volt. Csodás majdnem két hetet töltöttünk el a két országban és rengeteg élménnyel gazdagodtunk az út során. Mivel elég eseménydús nyaralásra sikeredett ez az idei, sok-sok városnézéssel és "túrázással", ezért az első posztban csak az utazás első napját mutatom meg nektek, Banja Lukát, Jajcét és a Pliva tavat.

Pénteken egyből munka után indultunk 1 órakor és jóformán meg sem álltunk  Banja Lukáig, ahova az első szállásunk foglaltuk. Késő este érkeztünk meg, talán már 10 óra is volt, mire elfoglaltuk az apartmant. A közel 9 óra autóban ücsörgés után vágytunk egy kis mozgásra, ezért futni indultunk és így betekintést nyerhettünk a pezsgő banja lukai péntek éjszakába. Rengeteg szórakozóhelyet láttunk, és a sétáló utcán csak úgy hömpölygött a turista tömeg. A kis kiruccanásunk során feltérképeztük a másnapra tervezett útvonalat is a látványosságokkal is, így szombat reggel már tudtuk merre kell mennünk. Éjfél után sikerült ágyba keveredünk, és hajnali hatkor már szólt is a vekker, mert sok tervünk volt aznapra. A szállásunk a vár közelében volt, ahonnan csodás kilátás nyílt a folyóra, ezért az erkélyen reggeliztünk, én megittam a kávémat, és indultunk is a város felfedezésére.

Az utunk először a közeli várhoz vezetett, ahol ugyan sok izgalom nem történt, de tettünk azért egy sétát az udvarán és úgy indultunk tovább a belvárosba.

A várba tett kitérő után a szombat reggel kissé kihalt sétálóutcán haladtunk végig és látogattuk meg a végén álló teret az ortodox templommal.

Fél 9 körül értünk vissza a szállásra, és indultunk is tovább, mert várt a következő célpontunk, ami Jajce városa volt. Az oda vezető úton pedig egy ilyen szép "mini Dunakanyart" is láttunk.

Jajcéba megérkezve először a főút melletti, várral szembeni parkolóban álltunk meg, ahonnan egy kis ösvény vezet le az egyik "fotópontra", ahova mindenképpen érdekes elsétálni, innen nyílik ugyanis a legszebb kilátás a várra és a vízesésre.

A rövid megálló után a központi parkolóban hagytuk az autót, és innen sétáltunk le a vízesésig, ami nagy meglepetésünkre fizetős volt, és 4 márkánkba került fejenként. Az alsó szinten egy színpad van kialakítva körben paddal, ahol megpihenhet, aki szereti az arcába ömlő friss víz érzését.

A vízesésnél tett kitérőnk után az óvárosban sétáltunk egyet, és felmentünk a várba, ahonnan szép kilátás nyílik a városra. Természetesen a vár sem volt volt ingyenes, 2 márkába került fejenként. Amit úgy érzek csalódás volt, és felesleges pénzkidobás, az a katakombákra elköltött 4 márka... Ugyanis egy cuki kutyuson kívül, aki oda bújt be hűsölni semmi sem volt odalent. Bár nézhetjük úgy is, hogy a hűsölésért fizettünk, és felfrissülhettünk a forróságban.

Miután már kellemesen elfáradtunk (de leginkább leizzadtunk) a közel 40 fokban tett 1-1,5 óárs sétában felkerestük a várostól nem messze lévő Pliva tavat. Az öreg vízimalmoknál kezdtünk, majd csobbantunk egy nagyot a strandon, hogy újult erővel folytathassuk utunkat következő megállónk, és egyben második szállásunk, Mostar felé.