Csodálatos Bosznia III. rész

A Mostarban eltöltött kellemes reggel után ismét kocsiba pattantunk és meg sem álltunk kb negyed órányira lévő Blagaj városáig. 





Amit tudtunk, hogy mindenképpen meg fogunk itt nézni, az a dervis kolostor környéke volt, valamint én kacérkodtam az erőd gondolatával is, de nem voltam benne biztos, hogy a nagy melegben bele fog férni ez a program.




Sétáltunk egyet a parton, és becsónakáztunk a barlangba is, ahonnan Buna folyó ered. A víz itt annyira tiszta, hogy iható, így meg is töltöttük a kulacsainkat a friss hideg vízzel, és úgy vágtunk neki a közel 40 fokban az erődbe vezető útnak. Magába a kolostorba végül nem mentünk be, mert nagyon sok volt a turista és kívülről nem tűnt annyira érdekesnek. 





Egy ideig autóút vezet a erődhöz, és ezután kb fél - háromnegyed órányi séta várt ránk a szerpentines emelkedőn. Még a déli forróságban sem volt (szerintem) olyan vészes az út a kígyókat leszámítva, amikre a szembe jövők figyelmeztettek minket. Ebben az időszakban állítólag rengeteg kígyó van a hegyekben és óvatosan kell közlekedni, lehetőleg hosszú botokkal felfegyverkezve. Így mi is magunkhoz vettünk 1-1 száraz gallyat, és reméltük, hogy nem találkozunk majd a csúszómászókkal. Szerencsére nem is láttunk egyet sem, de azért jobb félni, mint megijedni.








A várból csodás a kilátás, messze el lehet látni a környező településekre, a második képen a Buna folyó is látszik és a kolostor környéke.



Blagaj után a kb fél órányira lévő Pociteljbe vettük az irányt, ahol szinte alig voltak emberek. Nem tudom ez annak volt-e köszönhető, hogy nagy volt a forróság, vagy ez nem egy népszerű hely arrafelé. Mindenesetre én élveztem a csendet, és hogy nem kell folyton másokat kerülgetnem. A város körbejárása nem vesz igénybe több időt 1-1,5 óránál, a kövek viszont rettenetesen csúszósak.  






Az északi és a déli vártoronyból is mesés a kilátás városra és a Neretva folyóra, érdemes mind a kettőbe felmenni. Mi az északival kezdtük, és a várfal mentén sétáltunk végig a délihez.
















Az aznapi utolsó programunk már nem városnézés volt, hanem egy könnyed fürdés a Kravica vízeséseknél. Igazán jól esett a több órás gyaloglás után csobbanni egyet a frissítő tóban.  Sajnos a jó időnek és a hétvégi időpontnak köszönhetően nagyon-nagyon sokan voltak, így 1-1,5 óránál többet mi sem töltöttünk itt. Innen Montenegróba mentünk tovább, és meg sem álltunk Kotori öbölig.




Voltatok már ezeken a helyeken?

2 megjegyzés:

  1. Álomszép helyszínek, még nem voltam Boszniában, de nagyon szívesen meglátogatnám. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csodaszép helyek vannak az országban, én nem is gondoltam volna. :) Mis is most voltunk először, de valószínűnek tartom, hogy nem utoljára. :)

      Törlés

 

Instagram

Üdv a világomban! ( :

Timi vagyok, természetkedvelő, lelkes (amatőr) fényképezőgép kattogtató.
A blogon a férjemmel, a #keménymag-gal, valamint a Béres-Péceli Tátra túra teammel tett külföldi és belföldi utazásainkról, túráinkról, olvashattok képes élménybeszámolókat.
Ha tetszik amit itt találsz és szeretnél értesülni a friss posztokról itt tudsz feliratkozni. -->