#keménymag a Tátrában

Az ősszel két közös túrát is sikerült összehoznunk a #keménymaggal, ami nem kis teljesítmény részünkről, mert 5 ember programját összeegyeztetni nem egyszerű. Október végén viszont sikerült egy egész szombatot szabaddá tennie mindenkinek, és nem kisebb fába vágtuk a fejszénket, minthogy egészen a Tátráig utaztunk, és a Poprádi tónál túráztunk egyet. Az előkészületek nem éppen voltak zökkenőmentesek, ugyanis elég rossz időt jósoltak a hegyekbe aznapra. De ismerjük a női logikát és makacsságot... Ha mi egyszer eldöntöttük, hogy a Tátrában fogunk túrázni, akkor bizony ebből nem adunk alább akkor sem ha a meteorológia 40 km/h-s szelet s havat jósol is. "Legrosszabb esetben ülünk majd egy meleg étteremben a Csorba tónál, nézzük egymást és bosszankodunk azon, hogy miért van ilyen rossz idő..." - hangzott el a mondat indulás előtti este. Reggel persze egyből csekkoltuk a webkamera képét, ami szerint egész éjszaka esett a hó, de mi bizakodva indultunk neki az utazásnak, mert attól, hogy éjszaka havazott másnap még lehet jó idő...

Megvolt a kötelező megálló Dobsinán a pihenőnél, és nem hazudtoltuk meg önmagunkat, hogy hülyeségért a szomszéda kellene mennünk... Egyszerre kattant be mind a hármunknak az ötlet és vettük fel a formációt... :D Egy hülye elkezdi a többi pedig folytatja...

A Csorba tóhoz érve már hó fogadott minket, leparkoltuk a kocsit és a színes őszből a téli mesevilágba csöppenve neki is vágtunk a túrának. Szerencsénkre a jósolt nagy szél nem jött be, csak a havazás. De kinek árt egy kis hó? Meleg ruha, sapka sál, és indulhat is a móka. A piros jelzésen haladtunk végig egészen a Poprádi tóig, de sajnos a ködös, havas idő miatt az út során nem volt lehetőségünk gyönyörködni a lenyűgöző hegyek látványában.

Igen ott lennének a távolban a hegyek...

A tónál betértünk egy jó kávéra a menedékházba, és pihentünk is kicsit. Majd körbesétáltuk a tavat, meglátogattuk a szimbolikus temetőt és a téli zöld jelzésen mentünk vissza.

A túra számszaki adatai
A túra hossza: kb 10 km oda-vissza. Mi felfelé a piros jelzésen mentünk, körbesétáltuk a tavat, a sárga jelzésen elmentünk a szimbolikus temetőhöz és a változatosság kedvéért a zöld jelzésen tértünk vissza.
Menetidő: Mi most rendkívül ráérősek és andalgósak voltunk, így kitöltöttük az egész napot... De normál esetben kicsit több, mint 1 óra alatt megtehető az út felfelé és lefelé is.
Szintemelkedés: kb 300 méter

Jártatok már a Poprádi tónál?